Suchohrdelský zpravodaj 5/2011

19.04.2011 21:12

 

III. Suchohrdelská stretánka

Když jsem si sedl k počítači a začal přemýšlet nad tím, jak bych koncipoval tento článek, napadaly mne různé věci. Nechtěl jsem  se pouštět do superlativů a nekritických hodnocení a na druhé straně jsem ani nechtěl tuhle tuhle skvělou akci „zazdít“. Začal jsem tak trochu uvažovat nad tím jak by ji asi v kronice obce popsal můj otec. Asi by napsal, že počasí bylo navzdory všem předpovědím dobré, účast hojná a program dobrý.  Byl kronikář. Nemohl do svých zápisů dávat emoce, musel psát fakta. Já nechci být tak stručný. Nespokojím se jenom s konstatováním faktu, že na vyjížďce bylo 133 „strojů“, celková účast byla kolem 150 motorek a asi 400 lidí, že se vypilo tolik a tolik piva a limonád, snědlo tolik a tolik prasat, klobásů a jitrnic. Bylo by to příliš jednoduché a příliš snadné.

Příprava celé akce zabrala víc jak 3 měsíce, pracovala na ní větší či menší měrou spousta lidí. Vesměs se jednalo o členy OS Suchobikers. Zatím jsem neslyšel negativní výtku na průběh akce a poděkujme jim. Krystalizuje nám zde totiž parta lidí ktěří jsou skutečně schopni uspořádat velkolepou akci  s tzv. „se širším hrudníkem“. Patří jim můj hold a obdiv. Zaslouží si jej. Původně jsem je chtěl jmenovat, ale na jejich vlastní přání mi bylo řečeno, ať svůj dík za tenhle velice zdařilý projekt věnuji jejich sdružení - Suchobikers. Mohlo by se možná na někoho zapomenout a to by mne opravdu mrzelo.

Průběh „Stretánky“ v pořadí už třetí neměl chybu. Až na jeden drobný úraz se jednalo o bezkonfliktní akci. Dobrý program, dobré obsazení kapel, dobrý kaskadér, spokojení návštěvníci. Někdo zmínil, zda lze vůbec takovou akci dělat bez vstupného. Jak je vidno lze. Je to ale o neuvěřitelné dobrovolné práci a nasazení lidí, je to o umění sehnat si sponzory a je to hlavně o organizačních schopnostech. Zbytek je loterie v podobě počasí a jím podmíněné účasti lidí ochotných na takovou akci přijet, o kvalitním PR.

Sám na vlastní oči jsem viděl jak pořadatelé téhle záležitosti, když uklízeli v neděli ráno „plac za sokolovnou“ už únavou doslova padali na hubu. Mají znovu můj obdiv. Kdo nikdy něco podobného nedělal, tak asi nepochopí. Řekl bych, že ohlas je víc než pozitivní, a účast na letošním jarním srazu předčila odhad a svojí návštěvností překonala veškerá očekávání.

            Co dodat na závěr – snad jedině to, že se můžeme těšit na akce příští a přát pořadatelům stejně hojnou účast, dobré počasí a kvalitní průběh a aby zkusili nasadit laťku ještě výš, pokud to vůbec lze.  Takže „Suchobikers“, máte můj dík za hezký víkend a hlavně za to, že naše obec tak trochu zase vstoupila něčím netradičím do podvědomí v rámci našeho mikroregionu a troufnu si tvrdit, že i celkem ojedinělou akcí v našem kraji.

                                                                                              Ctibor Jablonický

                                                                                  Zatupitel obce Suchohrdly u Miroslavi